Nepamirštama kelionė: ZAKOPANĖ – KROKUVA – VELIČKA

2018 m. vasario 24 d.

Ankstyvą šeštadienio rytą su 20 mokinių grupele išvykome į Lenkiją, nes labai norėjome pamatyti kalnus...Pakeliui aplankėmė didžiausią Lenkijos piligrimų centrą – Čenstakavos vienuolyną.

Apžiūrėjome vienuolyno bažnyčią, koplyčią, garsėjančią stebuklingu „Juodosios Madonos“ paveikslu. Pavakare atvykome į Krokuvą. Pasivaikščiojome po autentišką miestą su vienu iš seniausių universitetų Europoje ir stulbinamo grožio sakraline architektūra, senamiestyje aplankėmė vieną didžiausių Europoje – Turgaus aikštę, Marijos bažnyčią, apžiūrėjome barbakaną, paminklą Žalgirio mūšiui. Kitos dienos rytą vykome į aukščiausiai virš jūros lygio esantį  Lenkijos miestą – Zakopanę, įsikūrusį Tatrų kalnų papėdėje. Čia pasivaikščiojome vaizdingiausia  kurorto gatve – Krupuvki, kurioje pamatėme gyvą kalnų gyventojų folklorą bei architektūrinių stilių įvairovę, atsispindinčią gatvės pastatuose, užkopėme į Gubaluvkos kalną, iš kur atsiveria nuostabi Tatrų, Gorcų, Pieninų ir Beskidų kalnų panorama. Pasigėrėję neapsakomo grožio kalnų vaizdais atvykome į Veličkos druskų kasyklas. Čia mūsų laukė unikalūs reginiai buvusiose kasyklose nusileidžiant į  135 m gylį, besigrožint žmogaus rankomis sukurtomis koplyčiomis, garsiąja Kingos bažnyčia, paminklais, gamtos sukurtais ežerėliais. Paskutinės kelionės dienos rytą apžiūrėjome Vavelio kalvą, karališkąją pilį ir gotikinę katedrą. Šis kompleksas –  buvusi Lietuvos ir Lenkijos karalių rezidencija.Po trijų dienų kelionės sugrįžome pavargę, bet susidraugavę ir kupini nepakartojamų įspūdžių.